Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan)

Pernah tak anda lalui situasi dimana anda dipergunakan, dipermainkan, merajuk, rapat dengan seseorang dan sebagainya dalam kehidupan korang? Dalam kehidupan anda dari kecil hingga besar, pasti sudah jumpa ramai orang termasuklah seseorang yang anda suka dan jatuh cinta padanya. Tak kurang juga mereka yang pernah rapat dengan anda untuk sesuatu tempoh masa tapi sekarang tidak lagi. Termasuk juga orang yang pernah anda menyimpan harapan yang tinggi tetapi akhirnya harapan itu hanya tinggal harapan sahaja.

Pernah tak?
Merajuk dan berharap ada yang datang pujuk, tapi last sekali terpaksa pujuk diri-sendiri.

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (1)

Pernah rasa tak?
Kau rasa kau penting dalam hidup seseorang,
So kau cuba jadi yang terbaik,
Tapi at the end, kau langsung tak dihargai

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (2)
Pernah tak? Tengok muka mak kita then fikir, apa akan terjadi kepada kita bila dia sudah tiada. I cann’t live without them!

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (3)
Pernah tak?
Rapat dengan seseorang, lepas tu sekarang dah tak berhubung dengan dia lagi?

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (4)

Pernah tak?
Chat dengan someone,
Makin lama, makin rapat,
Makin Suka, makin jatuh cinta dan makin sayang,
Dan akhirnya, dia jadi milik orang lain

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (7)

Pernah tak kau lalui moment, bila kau selalu sangat buat orang ketawa, tapi lastly kau jadi pendiam sebab dah penat jaga hati orang

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (5)

Pernah rasa dipergunakan tak? Contohnya, seseorang itu rapat dengan kau cuma kerana dia sunyi tapi seperti memberi harapan, lepas itu dia blah?

Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan) (6)

So, macam mana? Pernah tak korang lalui keadaan dimana anda merajuk, terlalu berharap, dipergunakan dan sebagainya tapi akhirnya tidak menjadi seperti yang anda sangkakan? Jika pernah, anggaplah itu sebagai salah satu pengalaman hidup yang memang perlu dilalui oleh hampir semua orang.

3 Replies to “Pernah Tak Anda Lalui Situasi Ini (Cinta dan Kehidupan)

  1. aku pernah berharap kat sorang perempuan nie nama dia ana aku kejar dia hingga aku lupa segala nya..5 tahun aku tunggu dia, dia bagi harapan kat aku dia cakap tunggu habis belajar dulu baru fikir padal kahwin aku tunggu dia habis belajar aku tanggung semua yuran pengajian dia tapi lastly lepas habis belajar lepas dapat degre 4 bulan aku tak nampak dia rupa rupanya dia dah kahwin rasa tersentak jantung nie rasa dah tak mahu hidup. tapi Allah bagu sinar untuk aku aku teruskan hidup dan redha atas ketentuan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *